Téměř 800 podpisů se sešlo pod žádost o znovuzavedení nočních linek

Podepisování žádosti o obnovení nočních linek, kterou měla veřejnost do poloviny září možnost podpořit, je již uzavřeno. Děkujeme všem za podporu!

Hnutí DUHA Olomouc předalo všechny podpisy náměstkovi Svatopluku Ščudlíkovi, více viz https://olomouc.hnutiduha.cz/aktuality/rada-mesta-rozhodne-o-nocnich-linkach-v-olomouci-pres-750-lidi-podepsalo-obnoveni/

Starší zprávy

Kvůli stále trvající nepříznivé situaci v městské hromadné dopravě, zejména tedy kvůli absenci téměř všech nočních spojů v krajském městě, se Hnutí DUHA Olomouc rozhodlo požádat občany města Olomouce, aby také vyjádřili svůj názor.

Od dnešního dne tak mají možnost podepsat žádost o obnovení spojů městské hromadné dopravy, tzn. všech nočních linek v původním rozsahu, k měsíci lednu 2010.

Stáhnout si ji můžete ZDE.

Žádost najdete také v kanceláři Hnutí DUHA na Dolním náměstí 38 (průchod mezi Hanáckou restaurací a U Červeného volka, 1. patro), po, út, čt: 13-17 h, st, pá: 10-13 h.

Je důležité, aby tam nechyběly údaje jméno + příjmení, bydliště a váš podpis. Podepsaný arch (např. s vaším podpisem, ale můžete jej také nechat podepsat svými známými) doneste do kanceláře, nebo nám jej můžete v průchodu hodit do schránky Hnutí DUHA Olomouc. Podepsat se můžete i přímo u nás v kanceláři.


Podpisový arch bude i s odůvodněním k dispozici na olomouckém ekojarmarku od 9 do 17h 1. května na Horním náměstí ve stánku Hnutí DUHA.

Proč požadujeme obnovení nočních linek MHD v Olomouci?

Zajištění dopravní obslužnosti
Stotisícové krajské město by mělo disponovat odpovídající dopravní obslužností a veřejnou dopravou, stejně jako podporovat další potřebné služby pro občany, nikoli je omezovat. Rušení nočních spojů nemá obdoby ani v dalších krajských městech, například pražský magistrát se rozhodl také noční přepravu zachovat v původním rozsahu, i když plánoval její zrušení. Od 1. 7. bude navíc pražská MHD posílena – metro pojede až do jedné hodiny v noci.

Noční linky jsou využívané
Sčítání ve dnech 12.–14. února ukázalo, že noční spoje jsou zejména ve dnech před pracovním klidem vytížené desítkami cestujících.

Šetřit je třeba jinde
Město Olomouc by mělo ze svého rozpočtu šetřit více při velkých investičních projektech jako je zdlouhavá rekonstrukce olomouckého přednádraží nebo kontroverzní výstavba aquaparku, jehož předpokládané tzv. služebné na částečné krytí provozních nákladů činí 30 miliónů korun ročně. Přitom na roční provoz několika zrušených spojů, včetně všech nočních linek, stačí podle olomouckého magistrátu zhruba 6,9 miliónů korun.

Zdravější životní prostředí
Omezení hromadné dopravy povede ke zhoršení kvality ovzduší ve městě – autobusovou přepravu nahrazuje osobní automobilová doprava nebo taxi služby.

Zapojení občanů do tvorby jízdních řádů
Město by také mělo změny v jízdních řádech konzultovat s občany (například formou ankety v Radničních listech nebo na internetových stránkách) a zapojit je tak přímo do jejich tvorby. Předejde se tím tak například situacím, jaké vyvolalo právě zrušení nočních linek. Efektivní městská hromadná doprava v podobě, v jaké funguje v mnoha městech západní Evropy, není možná bez občanů, kteří se na systému budou podílet.