Stavba tzv. severního spoje ((DS-06), která přinese zvýšenou dopravu a hluk do dosud klidných míst na Lazcích a v Hejčíně, není nijak odůvodněná. Více cest přináší více aut a není vůbec jisté, že by severní spoj přinesl odvedení dopravy odjinud (například zklidnění ulice Komenského).
Naopak vedení spoje přes řeku Moravu poklidnými rekreačně využívanými místy (bezprostřední blízkost zahrádkářské kolonie) a kolem Klášterního Hradiska s Vojenskou nemocnicí není vhodné ani z důvodu bezpečnosti pacientů a jejich rušení zvýšeným provozem. Dojde navíc k narušení historické trasy na Klášterní hradisko - Černá cesta, kterou textová část územního plánu uznává jako významnou hodnotu v této lokalitě.
Tudy by měl vést severní spoj - Lazecká ulice.
Územím, sloužícím dnes k rekreaci obyvatel Lazce by měl vést severní spoj.
Varianta č. 2 navíc vede bezprostředně kolem Mlýnského potoka, proti čemuž se ohrazujeme z důvodu narušení krajinného rázu i rekreačního potenciálu vodního toku.
Není se také možné odvolávat na Zásady územního rozvoje Olomouckého kraje, protože severní spoj má čistě místní, městský (nikoliv nadmístní) význam a dopad.
Petici (zmocnění zástupce veřejnosti) proti severnímu spoji je možné podepsat v prodejně Hruška na Lazcích.
Dalším problematickou silnicí, související se severním spojem, je propojení ulice Dobrovského a Sokolovské přes řeku Moravu (DS-20), kterým dojde k výraznému ovlivnění dosud klidných ulic Václava III a Na Letné.